FIGYELEM


A blogban szereplő jobb cikkeket a http://insystem.virtus.hu-n is megjelentetem némi önrecenzió meg kiegészítés után.

Az elvakult hívek (mert természetesen hogyne lenne olyan) böngésszék továbbra is ezt a blogot, mert van/lesz több olyan cikk, amik itt jobb helyen vannak.

vasárnap, október 12, 2008

Minimális alapzaj

[a mély sötét semmi maradványai, talán egyszer még hasznukat kell vennem]


  a sok rossz érzés nem valójában rossz, hanem megismertet a valósággal. a valóság minél jobb, annál szimpatikusabb és annál szívesebben maradsz benne.


  Érdemes-e megküzdeni egy vággyal, ami megszokottra buzdít, de nincs kedvünk a sikertelenséggel szembe futni? 2 okból is igen, mert inkább igen, mint nem, másfelől vissza is fordulhatunk (közben), harmadrészt ne vegyük el a lehetőséget a komfortosan töltött jövő elől. ilyesmi. nem tudom, hogy valaminek a vége egyenlő-e a nemmel. elmúló idő szempontjából egyenlő.


  A bűn annyiban merül ki kezdetben, hogy nem mondunk el mindent mindenkinek. Az első hatalom: az irányítás. Ez a tökéletes bűn segít minket a középpontunkba eljutni. A világ visszatartása és az emberekhez való viszonyulás annyi csak, mint a határokat finomhangolni. Ezzel alakul ki az egyéni életérzet; majdani élet-érzés. Az élet-érzés nem véletlenül kötőjeles.. A megvilágosodás maga a megvilágosult tudat érzése. Tudatába kerülsz aurádnak, amiről valami több jut eszedme, mint a részek összege.


  Minél gyakrabban rá kell hangolódni a valóságra. De belül a dolgokban, nem pedig a valóság magunkra rántásával. Tehát az üveg, amin kinézünk, megmarad. Minél szélesebbé kell tenni a rést a világra. És minél fényesebbre kell csiszolni az üveget.


  A bűnre orientálódás sem helyes. Meg kell találni a középutat. A középút végtelen sokféle lehet. Rossz középútra kerülés a rossz valóságra váltás. Az egy jó valóság fénnyel-jelzett. Ezt hívják fénynek.


  Nem csak elképzelni kell, milyen a tökéletes világ. Élni kell benne.
Ha már megtapasztaltad a szexet, egy idő után elkezd égni a farkad és megkezdődik a hajsza a nők után. Az első előtt pedig a szex kultusza kiváltotta kíváncsiság alakítja a világot, és a tudat, hogy bármikor bekövetkezhet.


  Az előre lejátszásoknál arra figyel az ember, hogy a baj ne akkor derüljön ki, amikor megtörténik - így fosztva meg magát a meglepetéstől. A jó meglepetések nagy része arra korlátozódik, amikor jobb az élmény, mint ahogy számítunk rá. Valós, váratlan jó élmény így egyre minimálisabb esetben fordul elő.


  Vizuális alátámasztással is vizsgálni kell a jövőt, úgy, hogy magunkat kívülről is elképzeljük benne. Kívülről látva magunkat már lehet tudni, hogy érdemes-e azt (az utat) választani, vagy sem. Egy pillanatnyi bepillantást nyerhetünk jövőnk filmjébe. Úgy kell alakítani a jövőt, ahogy a legjobban érezzük magunkat, önmagunkhoz a legközelebb. Így már érdemben is fejben tartható a jövő, a múlt, és kiélesedik a jelen.


  Sorrend felállításakor a "miért?" milyensége közvetleenül utal az Érdekre. Az érdek vizsgálata a végletekig feltérképezi az okok szövevényét, amiből a majdani döntés születik. Az okok önmagukban és egymással kapcsolgatban is vizsgálhatók; eldöntve róluk, hogy tiszta dologból erednek-e, véges lépésben eljutunk a tiszta intuíció halvány hangjáig, avagy a sugallathoz.. Ennek hiányában nehezen épít az ember jó utat. A jó döntés az okok felett később térül meg.


  Folyamatosan értékelni kell a valóságot. Teljes sávszélességében. Nemcsak a jelen pillanatnak kell jelentenie a létezőt, hanem a "pontosan megjósolható" eljövendő, és éppen megtörtént pillanatnyi eseményeket kell átvezetni, mintegy segítve lépteid, a jelenpillanat léthorizontján. A csak az elmúlón való tipródásban, vagy az eljövendőn való töprengésben megoldás keresés reménytelen, mert nem a múltban lesz meg a múlt válasza, hanem a jelené a jelenben, ami majd múlttá válik. A figyelem olyan, mintha magad segítenél letenni azt a szőnyeget, amin lépdelni fogsz, amin lépdelsz, és amin lépdeltél. A kiszélesedett érzékelés a figyelem eloszlását és kiegyenlítődését is jelenti, ahelyett, hogy mindvégig egy vagy több pontban összpontosulna. A dolgok felértékelődnek, ahogy észlelésük nagyobb felületet kap. Ennek fordítottja, amikor a figyelem a távoli jövő - - jelen - - távoli múlt között ingázik, és a megjósolhatatlanon, feszült létpillanaton, aztán a félresiklott múlton elenyészik. Az előfilmezésnek további jó hatása, hogy előkészíti a történéseket, tered enged az intuíciónak, időt ad értékelésre. 

2 megjegyzés:

Wildwood Flower írta...

"Nem csak elképzelni kell, milyen a tökéletes világ. Élni kell benne."

Tökéletes világ nincs. Elképzelni lehet csak, megteremteni nem. (Én is kezdtem kialakítani egyfajta belső illúzióvilágot. Gulácsynak is ott volt az álomvilága. Én is kreáltam magamnak egyet, mert enélkül nem bírtam ki. Gondoltam talán megvéd és nem kerülök bolondokházába, mint a szegény festő. Nem védett meg.) És azzal hogy elképzeled, semmire sem mész, nem tudsz élni benne, mert a körülmények egész mások és orrbavág egy bevágódó ajtó.

shell-shock írta...

:)))
Ebben a pillanatban beugrott, hogy nekem se ment annakidején:D
De törekedni azért szabad :P