FIGYELEM


A blogban szereplő jobb cikkeket a http://insystem.virtus.hu-n is megjelentetem némi önrecenzió meg kiegészítés után.

Az elvakult hívek (mert természetesen hogyne lenne olyan) böngésszék továbbra is ezt a blogot, mert van/lesz több olyan cikk, amik itt jobb helyen vannak.

kedd, november 11, 2008

Rémálmok


Akkor szoktam elfogadni belső tapasztalataimat hiteleseknek, ha tesztekkel igazoltam őket. Ez nem egyszerű mindennapi feladat, hanem tudatos figyelem a lelki intelligenciám alakulására, de erre nem is térek ki. Újabban gyakori és intenzív rémálmok gyötörnek, amik után ébredéskor a szemem is alig merem lehunyni, tükörbe nézés előtt is valamiért elgondolkozok. Elsőre ez nem volna gyanús, mondván: ilyen időszakom van, túl sok horrort nézek, stb. Csakhogy! Ilyen intenzív rémálom sorozatom volt már 4-5 éve is, mielőtt tudatomra ébredtem. Most nem arról az ébredésről beszélek gy.k., amikor az ember 7 éves kora körül magára eszmél. Arra is emlékszem, hogy a szép világ (a rémálmos korszak után) egy szép álom reggelén jött el, persze megfelelő számú számomra értékes eredményemmel a tarsolyomban, amiket addigra sok küzdelem árán építettem fel. (Ez talán kapcsolatban is van a történésekkel.) Nos, tapasztalataimmal mögöttem és a 'teszteredményeket' látva számomra világos, hogy az ilyen időszak a rossz lelkivilágú életből a jóba tartó váltás hírnöke!

Sokan számoltak be nekem arról, hogy látták már a "valóságot". Most nem az amfetamin másnapjáról beszélek, bár az élmény állítólag rendkívül hasonló. Egyik konkrét eset, hogy barátom áll a buszmegállóban, egyszer csak gondolkodása folyamán kiürült belőle minden, állt ott a többi emberrel, és hasonló monológ indult el benne: "Mi a faszért van itt ez a sok ember? Miért vagyok én itt? Minden szar, semmi értelme. Meg minek van itt ez a szar buszmegálló?" és még hasonlók. Ilyenek a mindennapi életben is előfordulnak gyakran, de most az említett állapotot üresség jellemzi, nem pedig hiszti. Véleményem szerint ez a pozitív világból a rosszba változás pillanata - vagy fordítva; szerintem a rosszból a jóba jellemzése ennél pozitívabb képet festene - én meg már nem emlékszem. Tehát ez is velejárója a változásnak, mégpedig úgy, hogy lényegében a szemünk előtt zajlik. Hasznos tudni erről, mi is ez.

Lényeges még megemlítenem egy Osho blablát (okos ember, fejlett lélek de szerintem túl sokat van elfoglalva a költői képekkel - nem mint én ugye :)), amit ismét megköszönök Neki, hogy a bejegyzést tudatomra bocsájtotta. Arról van szó, hogy a gondolatok szüneteiben figyeljünk a bennünk csendben nyugvó semmire, mert az vagyunk mi magunk, legalábbis az hasonlít legjobban esszenciális valónkra (Müller Péter nyelvén: alapállásunkra). Ez a dolog, a semminkre való odafigyelés is - tapasztalataim szerint - ösztönös, de csak a pozitív világban lép fel, egyébként pedig az ellenkezője jellemző. Ezen információ birtokában lévő ember hatékonyabban tud beavatkozni tudatállapotába, jobban vezéreltté, ellenőrízhetőbbé téve azt. Egyébként a figyelem iránya, megélése kísértetiesen hasonlít arra, mint amikor az ember a szívére hallgat, csak jelen esetben nincs kérdése. Logikus tehát az is a folyamatosság általi hatékonyabb működés igényét figyelembe véve, hogy előbb figyeljük a gondolatok közti csendet, majd ráhangolódva a szívünknek feltehetjük a kérdést, amire tiszta választ várunk.

Nem hittem, hogy majd ennyit írok. Az alaptémához visszatérve a rémálmok sűrűsödése végső soron katarzishoz vezet, mely a "valóság" megtapasztalásában mutatkozik meg. Számomra érdekesség, hogy a jóból a rosszba történő váltáskor a "valóság" érzete különbözik a rosszból a jóba irányú váltástól, ami kicsit elvontan ugyan, de utal arra, hogy mindvégig 'egynél több valóságban léteztünk'; a pillanatnyi érzet a szándék irányától függ, vagy annak hiányától ellenkező esetben: egyértelműen első esetben rossz az érzés, második esetben pedig jó. Életútunkat, jobban mondva hangulatunk változásait szemlélve a közelmúltban (részletesség igénye nálam) kideríthetjük, hogy a változás merre megy. Minél többet tudunk ezekről a folyamatokról, annál kevésbé valószínű, hogy hangulatunk birtokoljon minket, ahelyett, hogy mi irányítanánk azt, amikor a harmónia vékony határmezsgyéjén egyensúlyozunk.
"Az élő szervezetnek nem az egyensúly a természetes állapota, hanem az egyensúly és az egyensúlytalanság azon újratermelődő egysége, amelyben az egyensúly megbomlása a mozgékony elem a létet fenntartó egyensúly keretei között."
Milyen igaz. Az tehát a lényeg - kicsit kiszélesítve az alaptémát -, hogy ezek a lelki harcok, gyötrődések vannak, voltak, lesznek, a kérdés az, hogy föléjük kerekedünk-e és lelki nyugalomban uraljuk-e, éljük ezeket.

És nem utolsósorban remélem, hogy ezt a kifejezetten olvasóbarát írást majd 5 év múlva is megértem.

Nincsenek megjegyzések: